söndag 15 februari 2009

Helgen

Fredagen den 13 börjar jag tro på att det är en otursdag. När jag hade haft frukost på jobbet så ringde min chef & sa att han ville prata med mig, så jag gick dit. När vi satt där och småprata om allt så sa han att jag kanske måste sluta på Arvika kommun för dom ska börja spara in pengar. Men han sa att det kanske går att lösa på nåt vis och det får jag hoppas på.
Lördagen var vi hos Jennys kusin. Men när vi skulle släppa ut hundarna så var det så mycket barn & ljud där så Bibbi var inte kontaktbar. Men vi gick en tur på isen & efter en stund så gick det bättre med henne. När vi hade gått en sväng så gick vi och grilla korv och barna fick åka snöskoter. Jag, Jenny och hundarna avslutade dagen med att ta en tur på isen och det gick bra tills Bibbi fick upp ett spår & drog iväg. Så vi fick skrika på henne & efter en stund kom hon tillbaka. Men det är skitjobbigt att hon har ett stort viltintresse men får hoppas att det släpper. Sen på kvällen fick det bli en film och slappa.

Söndagen börja med att Jenny visa att hon har lagt ut kort på sina skor som lilla Bibbi smaka på. Sen var vi ut och grilla lite & hundarna fick springa av sig lite. Men det har varit dåligt med träning så nu får jag och Bibbi ta ett ryck under veckan.
Hej hopp vi ska till topp

1 kommentar:

  1. Har också skrikit efter rymmarhundar idag, de gick efter tre rådjur som grannen matar med äpplen, gissa hur det är på en skala?!

    SvaraRadera