måndag 23 februari 2009

Premiärdagen

Lördagen var vi och titta när Jenny å Bissen träna sök. Måste säga att Bissen var jätteduktig. Men någon gång ska jag pröva att köra sök med min lilla ÄNGEL för det såg jätte kul ut. Så nu får vi fundera på vad vi ska satsa på, sök eller rapport?

Söndag var vi och träna lite med våra hundar. Så lilla Bibbi gjorde sin premiärdag utan koppel. Jag börja att leka med henne innan vi skulle träna lite följaövning. Men det gick inte så bra eftersom att det var mycket spring i benen och det förstår jag att hon har. Sen pröva lite markeringsövning med Jenny och jag tyckte det gick bra för att vara första gången. Sen avsluta vi träningen med lite budförning och det var det roligaste jag sett på länge. Jag trodde jag skulle dö av skratt när Bibbi kom springande mot mig med sina fladdrande läppar. Trodde inte att dom var så stora. Men nu under veckan ska vi träna lite följaövning och bytaövning. Och jag hoppas att Jenny och Bissen vill träna lite störningsträning med oss någon kväll?

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar